سفر و گردشگری

گردشگری – خارجی و داخلی – {راهنمای کامل}

مسافرت به خارج از محیط/مکان های معمول خود به منظور اوقات فراغت، تجارت، زیارت، آموزش، درمان و غیره. این صنعت یک صنعت پویا و رقابتی است که برای اقتصاد کشور بسیار مهم است.

  • هند به سرعت در حال رشد است این را از روی بهترین فیلم های هندی هم می توان متوجه شد.
  • توسط شورای جهانی سفر و گردشگری جهان محاسبه شده است که گردشگری هند 16.91 لک کرور (240 میلیارد دلار آمریکا) یا 9.2 درصد از تولید ناخالص داخلی هند تولید کرده و 43 میلیون شغل در سال 2018 ایجاد کرده است و انتظار می رود که رشد 32.05 لک کرور روپیه (450 دلار آمریکا) داشته باشد. میلیارد) تا سال 2028.
  • اقتصاد کشورها را بهبود می بخشد و در بسیاری از بخش های کشورها رونق می بخشد.
  • بسیاری از کشورها به گردشگری متکی هستند.

گردشگری برون مرزی

گردشگری خارجی با برون مرزی به معنای سفر به خارج از کشور و گذران وقت وانجام فعالیت هایی در خارج از کشور است. این به معنای گزاندن وقت به مدت 12 ماه برای اهدافی مثل تفریح یا فراغت، تجارت، تحصیل، زیارت و غیره است.  به عنوان مثال، رفتن به هاوایی برای تعطیلات، گردشگری خارجی محسوب می شود. سه عامل مهم در رشد گردشگری خارجی عبارتند از داشتن هزینه کم، افزایش درآمد بهتر و تجارت در سطح جهانی. گردشگرانی هستند که با هدف مطالعه و اکتشاف از مکان ها دیدن می کنند. نیاز به تحقیق باعث رونق گردشگری می شود. باستان شناسان، زمین شناسان، اقیانوس شناسان، زیست شناسان و جانورشناسان، معماران، و افرادی که در زمینه هنر و فرهنگ تحقیق می کنند، به دنبال مکان هایی هستند که در زمینه تحقیقات اهمیت زیادی دارند. بیشتر این موارد در جاذبه های کره جنوبی وجود دارند. فرهنگ زیبای کره، آب و هوای خوب، سرسبزی و .. باعث شده است تا جاذبه های کره جنوبی به یکی از مقاصد پر گردشگر دنیا تبدیل شوند.

رشد اخیر در صنایع گردشگری برون مرزی در بازار جهانی از چین است. تخمین زده می شود که در سال 2018 حدود 300 میلیارد دلار فقط در گردشگری برون مرزی باشد. در حالی که گردشگری چین به سراسر جهان سفر می کند. این بدان معنی است که بازار گردشگری خارجی چین در بسیاری از مقاصد در سراسر جهان از استقبال خوبی برخوردار است.

گردشگری درون مرزی

گردشگرانی که برای سفر کشور ما را انتخاب می کنند و وارد کشور می شوند را می گویند. گردشگران باعث رونق اقتصادی می شوند و از طریق ارز های خارجی پول وارد کشور می کنند به همین دلیل است که کشور ها تبلیغات گسترده ای برای جذب کشور های خارجی صرف می کنند. مخصوصا برخی کشور های با ارز معتبر تر را هدف قرار می دهند برای مثال گردشگران را به طور عمده از ایالات متحده، چین، ژاپن، آلمان و بسیاری از کشورهای دیگر جذب کنند. برای جذب گردشگر، دولت فرهنگ‌ها، مکان‌ها، بناهای تاریخی و میراث، غذا، سبک زندگی و غیره را بررسی می‌کند. بهترین مثال این است که مردم عمدتاً برای دیدن «عجایب جهان» یا مکانی مانند لاس‌وگاس به دلیل داشتن بزرگترین کازینو یا کازینو سفر می‌کنند. به مکانی مانند دبی برای تماشای “برج خلیفه”. این صنعت همچنین کمپین های بازاریابی را با هدف جذب مسافران از سایر نقاط کشور اجرا می کند.

مشکلات زمانی اتفاق می‌افتد که همه‌گیری، تروریسم، بلایای طبیعی و غیره وجود داشته باشد.

گفته می شود هند بزرگترین بازار سفر و گردشگری است. هند محصول متنوعی مانند اکوتوریسم، فیلم، گردشگری روستایی و مذهبی و معنوی است.بهترین فیلم های هندی را تماشا کنید تا با فرهنگ مردم هندوستان آشنا شوید.

گردشگری داخلی

این شامل فعالیت های ساکنین است که در داخل کشورها سفر می کنند. این نیز یک تجارت بزرگ است که اقتصاد منطقه را به ارمغان بیاورد. هند یکی از محبوب ترین گردشگری داخلی است. اطراف آن را دریا، تپه‌ها، تپه‌های شنی، جنگل‌ها، فرهنگ‌های مختلف، مذهب، غذا، معابد (ایالتی با بیشترین گردشگران داخلی تامیل نادو با بیش از 385 میلیون بازدید گردشگر)، بناهای تاریخی و میراث و غیره احاطه کرده است.

فواید گردشگری

1- ایجاد شغل

2- رونق اقتصادی از طریق ورود ارز

3- آشنایی با فرهنگ و سنن مردم دیگر

4-  کسب تجربه

5- آشنایی با افراد بیشتر و ارتقا سطح روابط اجتماعی

6- تغییر خلق و خو و ارتفا مهارتهای فردی و در سفر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا